lørdag 22. januar 2011

Jeg er bitt av strikkebasillen.


Jeg var en gang igang med ett babyteppe, men så mente Nora at dukka hennes måtte få ett teppe.
Såklart, tenkte jeg og tok en pause i babyteppe. Hun ble med på butikken for å velge garn selv. Før vi dro dit sa hun at lilla var fargen hun ville ha. Da vi kom dit, plukket hun ut denne!
Jeg tenker at det er ett veldig spenstig valg og at det er hver sin smak, hehe.

Jeg har blitt skikkelig bitt av denne strikkebasillen altså, for jeg kan sitte å strikke hele dagen. Nora leker, jeg strikker. Hadde jo vært fint om jeg orket å utfordre meg selv litt med litt oppskrifter. Men får ta det etter ett par tepper til baby og dukke. :)

Enkle men utfordrene strikketips mottas med takk! :)

5 kommentarer:

  1. Strikking er faktisk et ganske ok tidsfordriv!! Selv har jeg tatt meg en pause i strikkinga, men tror det er fordi jeg la strikketøyet for langt unna sofaen.... Når jeg blir litt flinkere skal jeg prøve meg på en marius-genser!!

    SvarSlett
  2. Ikke greit når man legger det for langt unna sofaen. Her har jeg det rett ved siden av til enhver tid. Blir kanskje litt for mye strikking faktisk. Ble ferdig med dukketeppe idag, så tror jeg har pause til imårra. Da skal jeg bli ferdig med babyteppe/vognteppe.
    Mariusgenser ja!! Kunne jeg tenke meg også.. men skal i første omgang lære meg sokker(!) tror jeg :) hehe.. Bukse har jeg min egen teori på, så får teste til dukka først.. og så gå på det litt større til Nora og vesla!

    SvarSlett
  3. Artig at du skriver om strikkebasillen. Basillen har smittet meg også etter seks år fri for disse symptomene. Før jul ble jeg rammet av julekulebasillen, men inkubasjonstiden varte til etter nyttår. Best å smi mens jernet er varmt, tenkte jeg, og inspirasjonen har blitt til 10 kule kuler klar for neste jul. Jeg lånte bok med mønster fra biblioteket.
    Har lyst på flere småting og skal prøve meg på strikkede leker. Det kan bli myke pakker som er morsommere enn man tror.

    SvarSlett
  4. Disse basillene tar lett overhånd ja!! :)
    Jeg er ikke sånn superflink enda, men jobber med saken!! :)
    Julekuler er jo kjempegøy!! Nora og søskenbarnene hennes laget noen til mamma til jul, faktisk! :)

    SvarSlett
  5. Så flink du er snupperlure..!!:-)

    SvarSlett