mandag 11. april 2011

Morten gjør ting Monica ikke tørr.

Nei, dette hadde jeg aldri trodd!! Jeg er tøff, jeg sier hva jeg mener når jeg mener det og er ikke redd for å drite meg ut. De dagene er TYDELIGVIS over for min del.
Da er det så greit at Morten tar over :)

Vi går inn på bussen, jeg går inn bak med vogna og Morten forann. Bussen er såklart full, igjen. Så regna ikke akuratt med å få sitte.
Gikk frem og "stempla meg inn" og så tilbake igjen... ser på Morten og spørr om han ser noen ledig plass lengere bak.

Morten titter bakover og det tar ikke lang tid før han plutslig roper "er det noen ledige plasser bak der?".
Ingen svarer, og så kommer det fra mitt beskjedne mannebein: Er det noen her som vil la kjæresten min få sitte?!
Trodde jeg skulle døøøøø inni meg. Rød som en tomat og mere enn det!! MEN jeg fikk sitte :))
Da var det plutslig to stykker rett ved oss som mente de klarte å stå bedre enn meg.

Jeg har lenge drømt om å bare blåse ut noe sånt på bussen!! Kan se både eldre, gravide eller skadede STÅ, mens unge mennesker sitter å godter seg med sitteplass og later som ingenting! Jeg har skrevet om det før, og dere vet alle at sånt gjør meg skikkelig forbanna.
Så deilig at noen faktisk tørr å si ifra, og så deilig at det var Morten som passa på at den høygravide og slitne kjæresten sin fikk sitte!! :)

Håper flere der ute tørr å si ifra!! Jeg tørr ikke, tørr du?

4 kommentarer:

  1. Kred til Morten. Sånn skal det gjøres.

    SvarSlett
  2. Morten var virkelig tøff. Jeg hadde ikke vært tøff nok. All honør til han, som passa på at du fikk sitte.

    SvarSlett
  3. Ja , ikke alle som hadde turt!!
    Ei gammel dame på bussen idag , såg på en ledig plass med en sekk på.. der fyren ikke gadd å flytte sekken sin.. så sa hun "nei jeg får vel bare stå da!!" sa hun !! :D Han flytta IKKE sekken sin og noen andre ga henne plass!! Skulle gitt fyren som ga henne plassen sin blomster. Og en liten FIK til han som ikke flytta sekken. Sekken trenger ikke sitteplass!!

    SvarSlett
  4. Så også her en dag at ingen gadd å reise seg for en eldre mann som kom på bussen, så derfor reiste jeg meg og gav han plassen min for så å stikke den digre magen min omtrent oppi fanget på de som ikke reiste seg for han. De tok faktisk hintet og reiste seg for meg da, eller kanskje det bare ble litt trangt for de :-)

    SvarSlett